Docooler USB 2.0 12 Megapixel Review: te mooi om waar te zijn

De Docooler USB 2.0 12 Megapixel webcam belooft HD-video en geluid van hoge kwaliteit, maar levert audio en video van lage kwaliteit met een dunne behuizing.

Docooler USB 2.0 12 Megapixels

We hebben de Docooler USB 2.0 12 Megapixel gekocht zodat onze deskundige recensent hem grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

80's films beloofden veel coole toekomstige technologie die niet is verschenen. We rijden niet op hoverboards en onze auto's vliegen ook niet. Het enige dat we hebben gekregen, is goedkoop en eenvoudig videobellen. De Docooler USB 2.0 12 Megapixel belooft dat mogelijk te maken met een HD-camera voor de laagste prijs in zijn klasse. Kan deze spotgoedkope camera zijn belofte waarmaken om ons in HD te verbinden?

Ontwerp: dun en moeilijk te gebruiken

Het eerste wat ons opviel aan de Docooler USB 2.0 12 Megapixel is hoe goedkoop hij aanvoelt. De camera zelf heeft een plastic, zilveren behuizing met aan het uiteinde een glanzende zilveren focusring. Het voelt alsof het elk moment kan breken. De basis is gemaakt van een transparante kunststof, die ook verkrijgbaar is in blauw en zwart. Het plastic is zo stijf dat we verwachten dat het bij regelmatig gebruik breekt. Elke keer dat we de camera afstelden, kraakte het plastic als een roestige deur in een spookhuis. Zelfs in onze korte testperiode begonnen de gewrichten los te raken. We moesten verschillende keren controleren om er zeker van te zijn dat het niet kapot was.

De basis ziet eruit als een bindclip met een scharnier aan de achterkant. Aan de voorkant van de camera bevindt zich de scherpstelring, die draait om in of uit te zoomen, maar niet erg soepel draait. Toen we het voor het eerst gebruikten, voelde het niet alsof het helemaal moest draaien. Net als al het andere voelt de scherpstelring alsof hij elk moment kan barsten of eruit kan vallen. De ene kant van de clip heeft een squishy pad om te voorkomen dat de camera wegglijdt wanneer deze op een glad oppervlak is gemonteerd. De twee zijn verbonden door een kogelgewricht, waardoor de camera 360 graden kan draaien en ongeveer 15 graden naar voren of achteren of van links naar rechts kan kantelen.

Instelproces: lastig om te positioneren

Het kost bijna geen tijd om de Docooler USB 2.0 12 Megapixel aan de gang te krijgen. We hebben zojuist de USB-kabel op de computer aangesloten en het werkte.

Het was gemakkelijk in te stellen toen we het op een laptop vastmaakten, maar verschrikkelijk toen we het op onze HD-tv probeerden te zetten. Elke keer dat we de computer of de USB-kabel verplaatsten, gleed, draaide of viel de camera van de tv. Het kogelgewricht, dat de camera met de basis verbindt, bewoog niet soepel, dus we hadden moeite om de Docooler USB 2.0 12 Megapixel in de goede richting te richten, en we waren te bezorgd over het breken van het plastic om te proberen het te forceren.

Camerakwaliteit: komt niet eens in de buurt van geadverteerd

De Docooler USB 2.0 12 Megapixel wordt geadverteerd als een 12 megapixel camera die HD-video kan maken, maar daar kwam hij niet eens in de buurt. We hebben de resolutie getest door foto's te maken via photobooth, en ze waren slechts 640 x 480 of 0,31 megapixels. We hebben de videoresolutie getest met behulp van een online webcam-testtool en deze liet precies dezelfde resultaten zien. De fabrikant beweert dat de camera 38 keer meer resolutie heeft dan hij in werkelijkheid doet. We hadden moeten weten dat de beweringen van de fabrikant te mooi waren om waar te zijn gezien de vraagprijs van $ 8, maar het is echt brutaal om zo'n groot verschil te claimen.

De Docooler USB 2.0 12 Megapixel wordt geadverteerd als een 12 megapixel camera die HD-video kan maken, maar kwam daar niet eens in de buurt.

We hebben het gezichtsveld van de camera getest door deze 13,5 inch van een muur te plaatsen en het gezichtsveld te meten, 8,25 inch. Nadat we die metingen door enkele trigonometrische berekeningen hadden uitgevoerd, ontdekten we dat het een gezichtsveld van 34 graden heeft. De camera heeft ook verrassend veel vervorming. Verticale lijnen op de achtergrond waren aanzienlijk naar achteren gekanteld en we zagen overal een enorme tonvormige vervorming, behalve in het midden van het beeld.

Prestaties: tegenvallende prestaties in video en audio

We hebben Photobooth en Skype gebruikt om de video- en audioprestaties te testen met behulp van de webcam voor opname- en conferentiegesprekken. Het was moeilijk om de Docooler USB 2.0 12 Megapixel correct te positioneren, omdat tegen de tijd dat we hem vastklikten en gingen zitten, de camera uit positie was gegleden. Dit gebeurde verschillende keren voordat we ons uiteindelijk neerlegden bij het gebruik van een gekantelde camera in onze gesprekken.

Het beperkte gezichtsveld en de vervormingen waren geen probleem toen we probeerden om met één persoon te bellen, maar het zou een groot probleem zijn voor een groep. Het zou moeilijk zijn om iedereen op de foto te krijgen, tenzij je tafel erg smal was en ver weg van de camera.

De beeld- en audiokwaliteit zijn beide verschrikkelijk, en de camera is moeilijk te gebruiken.

We hadden ook problemen om de focus goed te krijgen. De scherpstelring was moeilijk te draaien, dus we moesten onze hand over de lens houden om een goede grip te krijgen. We draaiden de ring een beetje, en dan trokken we weg om de focus te controleren. Dan zouden we herhalen totdat het klaar was, een frustrerende ervaring.

De audioprestaties van de Docooler USB 2.0 12 Megapixel waren ook matig. De ingebouwde microfoon produceerde geluid van slechte kwaliteit en toen we hem op Skype testten, waren de stemmen zowel gedempt als echoey. Mensen aan de andere kant konden begrijpen wat we zeiden, maar het was een onaangename ervaring.

De Docooler USB 2.0 12 Megapixel is de goedkoopste webcam die je kunt kopen, variërend van $ 8 tot ongeveer $ 15, maar er is een reden waarom hij zo laag geprijsd is. De beeld- en audiokwaliteit zijn beide verschrikkelijk, en de camera is moeilijk te gebruiken.

Concurrentie: Komt tekort

Logitech C270: De Logitech C270 is een goedkope webcam die een adviesprijs van $ 40 kost, hoewel je hem vaak voor ongeveer $ 20 kunt vinden. Voor $ 10 meer dan de Docooler, krijg je een grote upgrade. Het heeft 720p videobellen en maakt foto's met 3MP. De microfoon filtert achtergrondgeluid, dus het zou niet dezelfde echo-effecten moeten hebben als de Docooler-webcam. Ook al is het twee keer zo duur, je krijgt veel meer camera voor je tien dollar.

HXSJ USB Webcam 480P HD: We waren het meest teleurgesteld over de valse beweringen over de resolutie van de Docooler-webcam, maar HXSJ verkoopt wat lijkt op dezelfde camera met eerlijke reclame. In feite lijkt het ontwerp, het frame en zo ongeveer al het andere bijna identiek aan de Docooler-webcam. Zelfs de prijs is bijna hetzelfde. We vinden dat de eerlijke beweringen over de HXSJ beloond moeten worden, dus we raden je zeker aan om deze camera te kopen in plaats van de Docooler.

Coromose USB 50MP HD: De Coromose USB 50MP HD lijkt tot in het kleinste detail precies op de Docooler USB 2.0 12 Megapixel. De basis en camera zien er precies hetzelfde uit, zelfs het schrift op de focusring, en ze gaan voor ongeveer dezelfde prijs, $ 8. Het is echter niet mogelijk dat deze camera 50 MP aankan. Het is dezelfde camera opgezadeld met nog grovere, misleidende marketing.

Onmogelijk om aan te bevelen

De Docooler USB 2.0 12 Megapixel is niet voor niets een van de goedkoopste camera's op de markt. Deze camera komt niet in de buurt van wat hij belooft, wat betekent dat hij zelfs de kleinigheid niet waard is die je ervoor zou betalen.

• Productnaam USB 2.0 12 Megapixels
  • Product Merk Docooler
  • UPC B00OB883F6