Audio-Technica AT-LP60XBT-BK Review: een platenspeler die analoge muziek kan afspelen zonder kabels

De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK overbrugt analoog geluid met Bluetooth-technologie, waardoor de luisterervaring van vinylplaten veel aangenamer wordt.

Audio-Technica AT-LP60XBT

We hebben de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK gekocht zodat onze deskundige recensent hem grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

Met de recente stijging van de verkoop van vinylplaten zijn draaitafels populairder geworden bij muziekliefhebbers over de hele wereld. De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK brengt analoog geluid tot leven met een moderne twist-draadloze connectiviteit. We hebben de draaitafel van Audio-Technica getest om te zien hoe gemakkelijk het was om een Bluetooth-hoofdtelefoon in te stellen en aan te sluiten.

Ontwerp: Klein en kwetsbaar

De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK is een volledig zwart plastic ontwerp met een anti-resonantie, gegoten aluminium plaat. De draaitafel wordt geleverd met een vilten mat die trillingen helpt verminderen bij het afspelen van vintage platen en plastic knoppen die kwetsbaar aanvoelen maar reageren op de aanraking. Door de plastic constructie voelt hij erg licht aan. De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK komt uit op ongeveer 14,15" x 14,70" x 3,84", is behoorlijk compact, net iets groter dan een gemiddelde Blu-ray-speler, perfect voor mensen die in kleine ruimtes wonen.

De speler wordt geleverd met een mooie, heldere stofkap die er vlak bovenop zit en hem beschermt tegen stof en vuil. Het omlijst het apparaat bijna als een kunstwerk en is een leuke touch, zowel esthetisch als functioneel.

Setup: Belangrijk om de aanwijzingen te volgen

Het monteren van de speler was redelijk eenvoudig, maar we hadden wat problemen om het plateau aan de motorunit te bevestigen. De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK is een door een riem aangedreven draaitafel waarvoor een rubberen riem rond een motor moet worden geplaatst om de plaat te laten draaien. We hebben de riem aan de verkeerde kant van de basis geplaatst, waardoor het plateau onbeweeglijk is. Toen we onze fout ontdekten, was het eenvoudig genoeg om de riem te verwijderen en rechtsboven op de plaats van de motor te plaatsen. Nadat de riem was gecorrigeerd, legden we de mat op de draaitafel en was de Audio-Technica AT-LP60XBT-Bk klaar voor gebruik.

Een paar kleine struikelblokken terzijde, deze speler is geweldig voor nieuwe gebruikers zonder eerdere ervaring.

Uit de doos heeft het geen aanpasbare functies. De rechte toon is volledig gebalanceerd met een Integral Dual Moving Magnet phono-cartridge met diamanten stylus. Bij het verwijderen van de plastic kap die de stylus bedekte, kwam het hele ding los en hadden we moeite om het terug op de cartridge te krijgen. Een paar kleine struikelblokken terzijde, maar deze speler is geweldig voor nieuwe gebruikers zonder eerdere ervaring.

Prestaties: Geweldig voor een draaitafel op instapniveau

Audio-Technica AT-LP60XBT-BK produceert hifi-geluid en maakt optimaal gebruik van de rijke, verliesvrije audiokwaliteit die vinyl kan reproduceren. Nadat het apparaat was ingeschakeld, plaatsten we een plaat op de draaitafel en drukten we op de startknop aan de rechterkant van het apparaat, waardoor de toonarm omhoog ging en deze naar het eerste nummer van de plaat werd verplaatst. Door op de stopknop te drukken, gaat de toonarm omhoog en keert deze terug naar zijn rustpunt waar hij op zijn plaats kan worden vastgezet met een klein plastic vergrendelingsmechanisme. We hebben gemerkt dat de toonarm ook terugkeert naar zijn rustpunt zodra de plaat klaar is met spelen - deze draaitafel is geweldig voor diegenen die hunkeren naar volledige automatisering in hun platenspelers.

Audio-Technica AT-LP60XBT-BK produceert hifi-geluid en maakt optimaal gebruik van de rijke, verliesvrije audiokwaliteit die vinyl kan reproduceren.

De ingebouwde voorversterker op de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK is erg handig voor degenen die geen stereo's hebben met een speciale phono-lijn. We waren in staat om te schakelen tussen de speciale versterker en de phono-lijnuitgang met een schakelaar op de achterkant.

Geluidskwaliteit: geweldige aanvulling op een componentsysteem

De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK klinkt geweldig wanneer hij is aangesloten op een high-end stereosysteem. Bij het testen van de diamanten stylus en phono-cartridge met een speciale stereoversterker, creëerde het een prachtig geluidsbeeld met heldere hoge tonen en rijke bas.

De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK heeft een 3,5 mm audio-uitgang naar RCA. Bij het testen van de draaitafel hebben we een koptelefoon aangesloten op de audio-uitgang en het geluid was redelijk maar erg laag. De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK heeft geen speciale volumeknop, dus je hebt praktisch een koptelefoon met eigen volumeregelaars nodig.

Bluetooth-connectiviteit: hit of miss

Bij het testen van de Bluetooth-mogelijkheden van de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK hebben we geprobeerd deze te koppelen met draadloze oordopjes. Door op de Bluetooth-knop aan de linkerkant van de draaitafel te drukken, knipperde het apparaat snel zonder enig teken van verbinding. De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK heeft geen display of enige manier om te bepalen met welk apparaat verbinding moet worden gemaakt. We hebben opnieuw geprobeerd verbinding te maken, maar de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK herkende de oordopjes niet.

Tijdens een tweede poging om de Bluetooth-mogelijkheden te testen, hebben we verbinding gemaakt met een externe Bluetooth-adapter op een stereosysteem in een andere kamer. Nadat zowel de Bluetooth-adapter als de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK in de koppelingsmodus waren geplaatst, waren de twee apparaten onmiddellijk verbonden. Zodra de Audio-Technica AT-LP60XBT-BK via Bluetooth is verbonden, is die verbinding sterk en betrouwbaar, maar zonder enige vorm van schermkoppeling kan het een lastig, onzeker proces zijn.

Detailhandel rond de $ 129 De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK is perfect voor iemand die wil experimenteren met hun allereerste draaitafel. Deze volautomatische, door een riem aangedreven speler is een makkie om te gebruiken dankzij alle geautomatiseerde functies. Deze draaitafel is bedoeld voor diegenen die analoge muziek willen verkennen, maar toch moderne functies wensen. Het is een leuke toevoeging om de perfecte thuisentertainmentopstelling te voltooien.

Audio-Technica AT-LP60XBT-BK vs Sony PS-LX310BT

De Sony PS-LX310BT, met een prijs van ongeveer $ 178, is een geweldige draaitafel op instapniveau met Bluetooth-connectiviteit met het extra voordeel dat hij via USB op uw computer kan worden aangesloten. Dit betekent dat u uw favoriete platen rechtstreeks op uw pc kunt opnemen zonder extra apparatuur of dure randapparatuur. Hoewel beide draaitafels van plastic zijn gemaakt, is het ontwerp van Sony veel strakker en aantrekkelijker vanwege de minimalistische stijl. In vergelijking met de Audio-Technica was de Sony ook gebruiksvriendelijker en was de volledig geautomatiseerde draaitafel ook gemakkelijker te monteren.

Omgekeerd is de Sony niet zo aanpasbaar en mist hij veel functies die hoogwaardige draaitafels bieden. De Sony PS-LX310BT is een goede optie voor wie op zoek is naar een draaitafel op instapniveau, maar een beter esthetisch ontwerp wil en de mogelijkheid om zijn vinylcollectie digitaal te archiveren.

Een geweldige introductieoptie

De Audio-Technica AT-LP60XBT-BK is een geweldige aankoop voor diegenen die analoog geluid willen overbruggen met Bluetooth-technologie. Het is een goedkope manier voor neofieten om hun tenen onder te dompelen in de wereld van vinylaudio en voor een goede prijs, ondanks een paar kanttekeningen.

• Productnaam AT-LP60XBT
  • Product Merk Audio-Technica
  • SKU AT-LP60XBT-BK