X Rocker 51396 Pro Series Pedestal 2.1 Gaming Chair Review: een thuisbioscoop in één apparaat

De X Rocker 51396 Pro-serie Pedestal 2.1-gamingstoel zit boordevol functies die een geweldig home-entertainmentcentrum maken. Geniet van urenlang gamen in stijl en comfort zonder je appartement of huis te verlaten.

X Rocker 51396 Pro Series Pedestal 2.1 Gaming Chair

We hebben de X Rocker 51396 Pro Series Pedestal 2.1 Gaming Chair gekocht zodat onze deskundige recensent deze grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

Stel je voor dat je kunt genieten van alle voordelen van een bioscoop terwijl je de slechteriken van videogames verplettert in het comfort van je eigen huis. Dat kan nu met de X Rocker 51396 Pro Series Pedestal. We hebben een apparaat getest om te zien hoe het zich verhoudt tot de concurrentie en hebben de installatie, bouwtijd, gameplay, Bluetooth-functies en algeheel comfort geëvalueerd. Dit is wat we hebben ontdekt.

Design en comfort: een meeslepende ervaring

Volledig gemonteerd, de X Rocker 51396 is een slanke en luxe moderne versie van de klassieke rocker. Het is een evolutie van eerdere ontwerpen en voegt een voetstuk toe onder de eenheid, waardoor de stoel hoger wordt en de mogelijkheid wordt toegevoegd om te kantelen en draaien terwijl je comfortabel over de kunstleren buitenkant schuift.

Volledig gemonteerd, de X Rocker 51396 is een slanke en luxueuze moderne versie van de klassieke rocker.

Als ruimte een probleem is, kun je de stoel comfortabel in tweeën vouwen voor eenvoudige opslag. Zitten in de X Rocker 51396 is alsof je in een ultramoderne bioscoopstoel zit met alle meegeleverde toeters en bellen. In combinatie met een Bluetooth-apparaat laat deze stoel je niet alleen de impact van gameplay horen, maar ook daadwerkelijk voelen. U kunt ook de vibratie inschakelen voor een zachte massage. Het enige nadeel van dit model is de manier waarop het wordt aangedreven. Aangezien er geen intern batterijpakket is, moet de stoel aangesloten blijven voor optimale prestaties. Pak een verlengsnoer bij deze aankoop, of plaats de stoel in de buurt van een stopcontact als je het geluid wilt horen en voelen.

Configuratieproces: Omslachtig om te bouwen

De installatie van de X Rocker 51396 Pro Series Pedestal 2.1 is intuïtief, maar niet per se eenvoudig. In de doos vindt u een handleiding, RCA Bluetooth-zender en voedingskabel. Hoewel de stoel opgevouwen in de doos arriveert, is de installatie nogal omslachtig en kunnen er twee mensen nodig zijn, één om de basis van de rocker vast te houden en de andere om de zwaardere delen van de stoel tegen elkaar te duwen. Je maakt gebruik van de meegeleverde gereedschappen, sleutels en bouten die bij deze stoel worden geleverd en de benodigde schroeven en pinnen zijn netjes verpakt in afzonderlijke plastic zakken. We ontdekten dat er twee sets handen nodig waren voor het instellen en het totale proces duurde ongeveer 30 minuten.

Prestaties: krachtig en handig, met één voorbehoud

Zodra je de X Rocker 51396 Pro-serie volledig geassembleerd hebt, presteert alle meegeleverde technologie goed. Het aansluiten van deze stoel op uw muziek- of gamesysteem is relatief eenvoudig, maar afhankelijk van de RCA-connectiviteit op uw thuistelevisiesysteem. RCA is een behoorlijk verouderde standaard en het zou leuk zijn om meer bijgewerkte verbindingsopties te zien. Als alles is aangesloten, levert het een opmerkelijke geluidskwaliteit voor luidsprekers die in een stoel zijn ingebouwd, vergelijkbaar met een thuisbioscoopopstelling op inleidend niveau.

Als je in de X Rocker zit, is het gemakkelijk om het volume, de vibratie en andere instellingen te wijzigen. Reik eenvoudig naar het paneel met bedieningselementen aan de rechterkant en tweak naar hartenlust. Alle bedieningselementen zijn gemakkelijk te bereiken terwijl u zit en u hoeft niet op te staan om ze aan te passen.

Het levert een opmerkelijke geluidskwaliteit voor luidsprekers die in een stoel zijn ingebouwd, vergelijkbaar met een thuisbioscoopopstelling op inleidend niveau.

De X Rocker 51396 Pro-serie kost ongeveer $ 180 en combineert de beste eigenschappen van een comfortabele rocker, massagestoel en een hoogwaardig luidsprekersysteem. Gezien hoe comfortabel deze stoel is en de breedte van de rollen die hij vervult, is de X Rocker een fantastische waarde.

X Rocker 51396 Pro-serie vs Ficmax ergonomische gamingstoel

De X Rocker 51396 steekt gunstig af bij de concurrentie. Voor $ 180 heeft deze stoel een heleboel wenselijke functies, waaronder audio op spraak- en subwooferniveau en comfortabele rugmassage en trillingen. Het enige potentiële nadeel van deze stoel is het compacte ontwerp, wat misschien minder logisch is voor grote lichaamsframes.

Als je op zoek bent naar een ruimere gamestoel, kijk dan eens naar de Ficmax Ergonomic-gamestoel, die een ander stoelsilhouet heeft dat zowel groter als ruimer is. Voor $ 179 biedt de Ficmax Ergonomic gaming-stoel uitschuifbare beenruimte, comfortabel PU-leer, lagere lendentrillingen en iets meer hoogte. Aan de andere kant mist de Ficmax de audiohardware die in de X Rocker is ingebouwd. Beide stoelen zijn comfortabel, maar voor een dollar meer is de X Rocker 51396 de superieure optie, puur op basis van de technologie die erin zit.

De X Rocker 51396 Pro-serie is een comfortabele, compacte gamestoel boordevol opmerkelijke functies

Het levert een verbluffende geluidskwaliteit, vooral gezien de bezorgmethode, en jezelf erin parkeren voor een marathon-gamesessie is een plezierige (en verrassend meeslepende) ervaring. De X Rocker 51396 is goedkoper geprijsd dan de meeste premium gamingstoelen, maar met functies die velen van hen missen en een vergelijkbaar niveau van comfort en bouwkwaliteit, is een uitstekende waardepropositie.

• Productnaam 51396 Pro Series Pedestal 2.1 Gaming Chair
  • Product Merk X Rocker
  • SKU 51396 Pro