The Legend of Zelda: Breath of the Wild Review: een prachtig ontworpen RPG voor de Switch

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een prachtig ontworpen action-adventure role-playing game waar zowel nieuwkomers als fans van de serie dol op zullen zijn.

Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild

We hebben The Legend of Zelda: Breath of the Wild gekocht zodat onze deskundige recensent het grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een action-adventure role-playing game met verkenning van de open wereld. Het is prachtig ontworpen, met graphics die er geweldig uitzien ondanks de hardwarebeperkingen en soepele bediening van de Nintendo Switch. Fans van Zelda zullen niet teleurgesteld zijn in deze nieuwe toevoeging aan de serie, en zelfs degenen die niet bekend zijn met eerdere Zelda-games zullen genieten van Breath of the Wild. We pakten onze Switch en verkenden de Legend of Zelda: Breath of the Wild's plot, gameplay en graphics. Er is veel om van te houden en weinig om te bekritiseren.

Configuratieproces: eenvoudig zoals het zou moeten zijn

Het installatieproces voor de Legend of Zelda: Breath of the Wild is zo eenvoudig als je zou verwachten. Als je het fysieke exemplaar van de game hebt gekocht, plaats je de cartridge in je Switch en laat je hem zijn werk doen. Na een korte setup, begin je je spel, waar je wakker wordt in een donkere kamer als een geheugenverlies Link. Het is duidelijk dat er geen personage wordt gemaakt.

Plot: Niet veel, maar net genoeg

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een prachtige game, met geweldige gameplay en zoveel te bieden, maar plot is niet zijn sterkste punt. Dat wil niet zeggen dat een plot niet bestaat, dat bestaat wel. Het spel begint als Link wakker wordt en ontdekt dat het koninkrijk Hyrule het risico loopt te worden aangevallen door Calamity Ganon. Zonder er al te veel op in te gaan, omdat we niets willen bederven, is het uitgangspunt van het spel dat Link sterk genoeg moet worden om Zelda te helpen Ganon voorgoed te verslaan. Om dit te doen, moet Link door het koninkrijk reizen om de geheimen en zijn herinneringen te ontrafelen.

Nintendo heeft veel tijd en aandacht besteed aan het visuele ontwerp van Breath of the Wild, waardoor we nog meer van de game houden.

Vroeg in het spel krijg je duidelijke doelen. Je moet bepaalde heiligdommen bezoeken om je magische vaardigheden te ontgrendelen, en je moet met een man praten voordat je het begingebied kunt verlaten. Wanneer je toegang krijgt tot de wereld daarbuiten, krijg je nog een paar missies. Je krijgt te horen dat je een tempel moet bezoeken, dan een laboratorium, en ten slotte moet je elke toren in elk land bezoeken om meer van de kaart te ontdekken. Maar er komt een punt in het spel waar veel van wat je doet helemaal aan jou is.

Uiteindelijk moet je de vier goddelijke beesten bevechten. Om een level omhoog te gaan om de uitdaging aan te gaan, moet je genoeg lichtbollen krijgen door heiligdommen op te lossen. Maar echt, het is aan jou welke heiligdommen je bezoekt en hoe je tot het eindresultaat komt. Dit brengt ons bij een van de weinige minpunten van het spel, althans voor ons. Een open wereld is goed, vooral in een RPG, maar soms hadden we het gevoel dat het leuk was geweest om wat meer richting te hebben als het ging om missiedoelen en hoofdmissies. Aan de andere kant kunnen sommigen genieten van de open wereld verkenning en vrijheid, wat een belangrijk aspect is van het ontwerp van de game.

Bekijk onze gids voor de andere beste Nintendo Switch-spellen die je kunt kopen.

Gameplay: de echte schoonheid van deze game

Hoewel het plot, of het ontbreken daarvan, gamers kan frustreren die graag consistente doelen willen bereiken tijdens hun reis, is de besturing een fluitje van een cent. Breath of the Wild balanceert complexe gameplay met soepele bediening.

Nintendo was slim toen ze de besturing ontwierpen. Je kunt eenvoudig van wapen wisselen met de richtingsknoppen zonder dat je het inventarismenu hoeft te openen. Met hetzelfde systeem kun je wisselen tussen verschillende magie. Het is allemaal heel intuïtief in gebruik. Met je ijsmagie kun je ijsblokken maken, dingen uit het water tillen en je door rivieren laten trekken die je anders moeilijk zou kunnen oversteken. Je magnetische magie stelt je in staat om dingen te verplaatsen, te trekken of te duwen. Je kunt zelfs de tijd bevriezen.

Hoewel het plot, of het ontbreken daarvan, frustrerend kan zijn voor gamers die graag consistente doelen willen bereiken tijdens hun reis, is de besturing een fluitje van een cent.

Het zijn deze verschillende magie die je moet gebruiken om de verschillende heiligdommen op de kaart te voltooien, die elk een proef of puzzel bevatten die je moet volbrengen. Het spel voegt ook andere puzzels toe door de plaatsing van verborgen Koroks (een ras van houten mensen). Soms, als je dingen doet zoals het optillen van rotsen, zal er een Korok tevoorschijn komen en je een zaadje geven. Je kunt deze zaden aan Hestu geven, die je inventarisruimte zal upgraden, zodat je meer wapens en items kunt dragen.

Andere activiteiten zijn bijna onbeperkt. Je kunt vis vangen en appels plukken en de verschillende eetbare dingen die je vindt combineren tot heerlijke ma altijden bij een kampvuur. Om een rijdier te krijgen, moet je wilde paarden vangen en ze kalmeren totdat ze van jou zijn. Je kunt zelfs op een fee jagen om je uitrusting te upgraden. Er is zoveel dat je kunt doen in Breath of the Wild, dat je gemakkelijk uren kunt spelen zonder de hoofdmissie aan te pakken.

De gevechten variëren van eenvoudige, zoals die met bokoblin, tot meer complexe gevechten met mini-bazen zoals de stenen talus. Over het algemeen zijn de gevechten in Breath of the Wild goed uitgevoerd en ontworpen met een reeks spelers in gedachten, van degenen die misschien niet zo goed zijn in vechtspellen tot degenen die weten wat ze doen.

Al deze kleinere activiteiten zijn slechts een aanvulling op de belangrijkste gameplay-functie van de game: gevechten. Gelukkig is dat net zo goed ontworpen als andere gameplay-elementen. Je boog is gemakkelijk te gebruiken met de bewegingsbediening van de Switch, en het wisselen van melee naar ranged is net zo eenvoudig als op een knop klikken. Je kunt aanvallen ook ontwijken en blokkeren door je op een specifieke vijand te richten. Genezing omvat het eten van gekookte ma altijden die in de inventaris zijn opgeslagen (in sommige opzichten vergelijkbaar met Skyrim).

Vijanden variëren van Bokoblins, een gewone infanterie-eenheid, tot meer complexe gevechten met mini-bazen zoals de Stone Talus. Over het algemeen zijn de gevechten in Breath of the Wild goed uitgevoerd en is de moeilijkheidsgraad ontworpen met een reeks spelers in gedachten. Van degenen die misschien niet zo goed zijn in vechtspellen, tot degenen die weten wat ze doen, beide soorten spelers zullen genoeg vinden om van te houden.

Bekijk onze gids voor de beste Zelda: Breath of the Wild cheats voor Switch.

Graphics: Artistiek en mooi

We hielden echt van de graphics van Breath of the Wild. Ze hebben een artistieke flair, bijna alsof er een verzadigingsfilter over het landschap is geplaatst. De heldere, verzadigde kleuren geven het spel een uniek gevoel en maken het verkennen van de wereld leuker. Je gaat op zoek naar die prachtige landschappen om een screenshot te maken. Er zijn ook enkele geweldige subtiele details, zoals het gras dat in de wind waait en de zon die aan de hemel opkomt.

Naast prachtige landschappen, kom je ook unieke wezens en rassen tegen terwijl je het koninkrijk Hyrule verkent. Zelfs de meest elementaire vijand, Bokoblins, voelt origineel aan en doet nog steeds denken aan traditionele goblins. De goddelijke beesten hebben een interessante steampunk-visual, die elk verwijzen naar een ander echt wezen.

Nintendo heeft ook veel zorg besteed aan het ontwerpen van dingen die visueel gemakkelijker te volgen zijn voor gebruikers. Items die je kunt oppikken als je langskomt, laten je weten hoe ze verschillen van de omgeving, en de heiligdommen gloeien felrood en blauw en steken uit de rest van het landschap. Er is echter duidelijk veel en zorg besteed aan het visuele ontwerp van Breath of the Wild, waardoor we nog meer van het spel gaan houden.

Lees onze gids voor de beste openwereldgames.

Prijs: Absoluut de moeite waard

Nintendo Switch-spellen kunnen duur zijn met de standaard adviesprijs van $ 60, maar Breath of the Wild is het zeker waard. De wereld heeft veel te ontdekken, met gameplay die laag na laag bevat. De hoeveelheid tijd die je aan dit spel kunt besteden is meer dan redelijk voor de prijs. We raden dit spel echt aan aan iedereen die van rollenspel in de open wereld houdt. Het feit dat de game zulke mooie beelden heeft, is gewoon een bonus.

Competitie: een paar andere rollenspellen

Echt, er is niet veel concurrentie voor Breath of the Wild. Het behoort tot de beste Switch-games die ooit zijn gemaakt, vooral met betrekking tot action-adventure role-playing games. The Elder Scrolls V: Skyrim is een ander geweldig rollenspel, dat vergelijkbare gevechten en open wereldverkenning zal hebben, maar het is lang niet zo mooi of goed ontworpen als Breath of the Wild. Je kunt ook Xenoblade Chronicles 2 proberen, een ander rollenspel. Het zal overeenkomsten hebben met Breath of the Wild, vooral met de besturing, hoewel de wereld en de setting wat ruiger zijn en de gevechten complexer zijn.

Download dit spel

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een prachtig ontworpen game met verbluffende beelden, soepele bediening en een enorme open wereld om te verkennen. Hoewel de plot soms ontbreekt en de game niet zo doelgericht is als andere rollenspellen, is er zoveel te doen dat je je altijd zult vermaken.

• Productnaam The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Product Merk Nintendo
  • Prijs $60.00