Animal Crossing: New Horizons Review: het plezier eindigt nooit

Animal Crossing: New Horizons herstart een oude favoriet met veel verrassingen. De nieuwe setting van de game is een eindeloos aanpasbaar eiland met evenementen en festiviteiten die ervoor zorgen dat spelers terug blijven komen.

Animal Crossing: New Horizons

We hebben Animal Crossing: New Horizons gekocht zodat onze recensent het op de Nintendo Switch kon testen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

Animal Crossing-fans moesten bijna zeven jaar wachten op een nieuwe console-release, maar New Horizons stelde niet teleur. Vertragingen hebben de release van de game naar maart 2020 geduwd en in het jaar sinds ik het plichtsgetrouw meer dan 700 uur heb getest. Nieuwe verbeteringen aan de setting, gameplay en graphics hebben van New Horizons de meest onweerstaanbare Nintendo Switch-game ooit gemaakt.

Setting/Plot: Je doel is om plezier te hebben

Tom Nook heeft grote dromen in Animal Crossing: New Horizons. Hij staat nu aan het hoofd van Nook Incorporated, een bedrijf dat onbewoonde eilanden ontwikkelt. Tom Nook is een grote fan van de beroemde gitarist KK Slider. Voordat hij KK Slider kan uitnodigen om te spelen, moet hij het eiland verfraaien. De menselijke bewoner doet het meeste werk op dat front terwijl hun dierlijke buren vlinders achtervolgen of broodjes eten. Isabelle biedt een beetje advies over wat voor soort wijzigingen je moet maken, maar de instelling is aan jou.

Dat is de plot van Animal Crossing: New Horizons, maar het plezier stopt niet nadat de aftiteling is gerold. Er is niet veel verhalende begeleiding in het spel, maar je creëert het verhaal terwijl je speelt. Met Animal Crossing kun je ontsnappen naar een vrolijkere wereld. Je buren vieren misschien een festival, doen mee aan een wedstrijd of werken aan een nieuwe DIY, maar ze zullen je altijd graag zien.

Gameplay: een a la carte game-ervaring

De eerste paar dagen in Animal Crossing: New Horizons zijn ronduit traag. Tom Nook geeft een beetje begeleiding bij het krijgen van bewoners naar het eiland en het opzetten van een museum en stadswinkel. Daarna waren de dagen van mij. In het begin was dit frustrerend, maar het zet de toon voor de rest van het spel. Er is geen haast en er is geen verkeerde manier om te spelen.

Het belangrijkste kenmerk van gameplay is maatwerk. In eerste instantie is dat beperkt tot de doe-het-zelfrecepten van de game. Er zijn honderden items die kunnen worden aangepast aan elke smaak. Zodra de plaats naar tevredenheid van Tom Nook is ingericht, bezoekt en ontgrendelt KK Slider landschapsarchitectuur.

Er is geen haast en er is geen verkeerde manier om te spelen.

Landscaping maakt het mogelijk om het grootste deel van het eiland aan te passen. Ik heb nieuwe watervallen uitgehouwen om een mooi uitzicht te creëren. Ik heb mijn eiland versierd met schattige houten meubels in kleine tuintjes, cafés, visplekken en alles wat me nog meer opviel.

Sommige bijzonder veelzijdige items, zoals eenvoudige panelen, bieden eindeloze ontwerpmogelijkheden. Aangepaste ontwerpen kunnen van het eenvoudige paneel een projectiescherm, een plank met kruiden of een overgroeid latwerk maken. Toen ik mijn kerstmarkt aan het inrichten was, gebruikte ik de Custom Design Portal in de kleermakerswinkel van Able Sisters om een ontwerp voor een warme chocolademelk te vinden.

Spelen met vrienden voegt veel toe aan de ervaring, maar online spelen is meer een gedoe dan het hoeft te zijn.

Een deel van het plezier is het waarderen van de creativiteit van anderen. Ik hou ervan om rond te rennen en "dromen" van de eilanden van andere mensen te verkennen. Elke keer dat ik een ander eiland bezocht, zag ik een schattige nieuwe manier om te versieren.

Spelen met vrienden voegt veel toe aan de ervaring, maar online spelen is meer een gedoe dan het zou moeten zijn. Het is moeilijk om door de luchthaven te komen wanneer andere spelers een langdurige dialoog aangaan met een aangespoelde pelikaan. Laadschermen zijn gemaskeerd achter het fly-over-aanzicht van het eiland, maar ze zijn nog steeds lang. Het is gemakkelijk om dat te vergeven als al het andere aan het spel zo ontspannend en warm is.

Graphics: schattig en van hoge kwaliteit

Ik heb niet veel versierd in de vorige Animal Crossing-games, maar ik kon het niet laten in New Horizons. De enorme hoeveelheid prachtig gedetailleerde items vraagt gewoon om te worden gebruikt. Terrasjes, kerstmarkten, bloemenwinkels: ik wilde het allemaal maken. Alles ziet er realistisch maar niet levensecht uit. Het doet me denken aan een poppenhuis.

De enorme hoeveelheid prachtig gedetailleerde items vraagt gewoon om te worden gebruikt.

Bladeren veranderen van kleur met het seizoen. Bloemen wiegen zachtjes bij helder weer en ritselen rond tijdens stormen. Alles ziet en klinkt mooi. Het licht en de muziek veranderen gedurende de dag. De muziek van 5:00 uur is de moeite waard om vroeg op te staan, minstens één keer. Ik ben ook een grote fan van KK Slider. Met zijn muziek en een selectie schattige radio's kun je de perfecte sfeer creëren voor verschillende delen van het eiland.

Animal Crossing: New Horizons heeft de hoge prijs die bij de meeste Nintendo-kerngames wordt geleverd, ongeveer $ 60. Als je hopeloos verslaafd raakt zoals ik, is dat minder dan een dubbeltje per uur plezier.

Animal Crossing: New Horizons vs. Mario Kart 8

Animal Crossing: New Horizons doet concessies aan meerdere spelers, maar niet genoeg om iedereen gelukkig te maken. Maximaal vier mensen kunnen huizen op één eiland hebben met hun verschillende profielen op de Nintendo Switch, maar verschillende spelers kunnen geen afzonderlijke eilanden hebben. Evenzo is online spelen beperkt tot profielen die betalen voor Nintendo Switch Online. Zolang het hoofdprofiel online spelen heeft, kunnen ze vrienden uitnodigen en tegelijkertijd met andere bewoners spelen. Een groot deel van de Animal Crossing: New Horizons-ervaring is op deze manier beperkt voor secundaire spelers.

Gedeelde of afzonderlijke eilanden maken beide één ding duidelijk: Animal Crossing is in de eerste plaats een spel voor één speler, althans voorlopig.

De Nintendo Switch is geen console waar veel gezinnen waarschijnlijk meer dan één van zullen bezitten, in tegenstelling tot zijn strikt handheld-voorgangers. Dat betekent dat de meeste gezinnen uiteindelijk een eiland zullen delen op de manieren die ik hierboven heb beschreven. Of dat een probleem is, hangt af van de situatie. Sommige mensen vinden het misschien leuk om samen te werken aan het verfraaien van het eiland, en teamwerk zou me zeker helpen de mijne af te maken.

Maar Animal Crossing: New Horizons heeft nog steeds lineaire progressie, hoe ongestructureerd die ook is. Secundaire spelers kunnen de meeste missies voor het upgraden van het eiland niet doen, de meeste gebouwen niet verplaatsen of nieuwe bewoners uitnodigen die ze kiezen. Ik kan me het gekibbel tussen mijn jongere broers en mij alleen maar voorstellen. Gedeelde of afzonderlijke eilanden maken beide één ding duidelijk: Animal Crossing is in de eerste plaats een game voor één speler, althans voorlopig.

Gezinnen die op zoek zijn naar een multiplayer-game om samen van te genieten, moeten Mario Kart 8 Deluxe overwegen. Het meeste plezier zit in het racen zelf, maar mensen die alles zelf willen ontgrendelen, kunnen dat in aparte profielen doen. Er is een enorme verscheidenheid aan tracks uit oude Mario Kart-spellen en andere Nintendo-series.

De tracks zitten vol leuke details, zoals roepies in plaats van munten in The Legend of Zelda-tracks en veranderende seizoenen in een Animal Crossing-track. Items zoals Bullet Bill dragen bij aan de chaos en houden de zaken eerlijk tussen spelers van verschillende vaardigheidsniveaus. Kinderen kunnen nog steeds iets vinden om over te vechten, maar Mario Kart 8 Deluxe zorgt ervoor dat ze samen kunnen spelen.

Een heerlijk spel voor zowel kinderen als volwassenen

Animal Crossing: New Horizons is een casual game met een vleugje warmte die ervoor zorgt dat spelers terug blijven komen, al is het maar om bij de buren in te checken en te genieten van een festival.

• Productnaam Animal Crossing: New Horizons