Nintendo Game & Bekijk: Super Mario Bros. Review: A Retro Handheld

Terug met een facelift, de Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. is een fantastisch handheld-systeem dat de aloude klassieke titels van Nintendo op een geheel nieuwe manier tot leven brengt, en, beter nog, het zal niet breek het budget.

Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros

We hebben de Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. gekocht zodat onze recensent het op de proef kon stellen. Blijf lezen voor de volledige productreview.

Hoewel Nintendo vandaag misschien een van de meest populaire gamingbedrijven is en de 2020-markt domineert met hun Switch-verkopen, is Nintendo's oorsprong een beetje bescheidener - en gevierd, met de release van de nieuw geslagen Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros.handbediend. Het was in de jaren tachtig dat Nintendo zich echt vestigde op de competitieve markt voor videogames en hun naam verstevigde met de release van Game & Watch in 1980 en later Super Mario Brothers in 1985.

Wat is een betere manier om hun beide verjaardagen te vieren dan door beide titels samen te brengen voor een op zichzelf staande wombo-combo die respectievelijk hun 40e en 35e verjaardag viert? Ik heb de handheld drie weken lang op de proef gesteld.

Design: retro, gedurfde look & feel

Vanaf het moment dat je de doos oppakt en openklapt, stra alt het ontwerp old-school cool en nostalgie uit. Het is een speciale editie-release - en het voelt zo. De opzettelijk gestileerde zwarte en gouden verpakking, die doet denken aan het retrogevoel van de klassieke Game & Watch-titels uit de jaren 80, is een vertrouwde en warme terugkeer naar een tijdperk.

Vanaf het moment dat je de doos oppakt en openklapt, stra alt het ontwerp old-school cool en nostalgie uit.

Gecombineerd met het slanke en strakke ontwerp van de console zelf, die is voorzien van een plastic gouden en rode behuizing, is het zowel mooi als verrassend stevig voor een apparaat dat zo klein is. We zouden willen dat Nintendo de klassieke standaardfunctie, die dit Game & Watch-product, in tegenstelling tot zijn verzamelbare voorgangers, ernstig mist.

Het scherm zelf is klein, nauwelijks meer dan vijf centimeter lang, maar het heldere LCD-scherm maakt het gemakkelijk om Mario of Luigi duidelijk te zien tijdens het spelen. Hoewel de besturing wat klein is, is dat niet geheel onverwacht voor een Nintendo Game & Watch-product.

Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. wordt geleverd in een klein pakketje dat liefdevol is ontworpen in het gevoel van de Game & Watch-familie. Naast het instructiepakket bevat het ook een oplaadkabel. Sommige Nintendo-fans die al heel lang Nintendo-fans zijn, zijn misschien geneigd om de doos te houden, vanwege het verzamelbare karakter van de Game & Watch.

Configuratieproces: Oppakken en spelen

De Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. is een pick-up and play-apparaat. Open gewoon de doos en haal de console uit de verpakking, druk op de aan / uit-knop aan de rechterkant, klik op de tijdknop om je klok in te stellen voor de meegeleverde horlogemodus, en dan ben je helemaal klaar om te genieten van de vooraf geladen Super Mario Bros.en balspelen. Het komt aan met een gedeeltelijke lading.

Gameplay: uitdagend, maar leuk

The Game & Watch: Super Mario Bros. is vooraf geladen met Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2 (ook bekend als The Lost Levels) en Ball, de belangrijkste titel in de Game & Watch-serie. Ook inbegrepen zijn 35 verborgen interacties, wat de standaard kijkmodus ook een plezier maakt.

Net als bij de originele Super Mario Bros. release, is het spelen op de Game & Watch een uitdaging, maar ook een welkome uitdaging omdat het de moeilijkheidsgraad van de originele titel weergeeft! Met single- en multiplayer-modi beschikbaar, is er genoeg plezier om rond te gaan. Kies uit Mario of Luigi terwijl je je een weg baant over de wereld en verpletter Goombas en Koopa Troopas terwijl je gaat. Ik waardeer het dat het mogelijk is om het spel te pauzeren, zodat je nooit de voortgang verliest.

The Game & Watch: Super Mario Bros. is vooraf geladen met Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2 (ook bekend, The Lost Levels) en Ball, de belangrijkste titel in de Game & Watch-serie.

The Ball game is de enige Game & Watch-titel in het product. Ballen stuiteren heen en weer in de lucht terwijl je ze jongleert om te voorkomen dat ze de grond raken. In plaats van het klassieke Ball-personageontwerp is Mario's hoofd op het personage geplaatst. Het is een veel eenvoudiger spel, en het is OK, maar dit spel verliest vrij snel zijn allure vanwege de repetitieve gameplay.

Audio: Verrassend luid en helder

De meegeleverde monoluidspreker is verrassend luid en helder en zendt 8-bits chiptunes uit. Het bevindt zich aan de linkerkant van het apparaat, genesteld in de rand van de behuizing. Hoewel ik dacht dat mijn handen in de weg zouden zitten en het geluid een beetje zouden blokkeren tijdens het spelen, bleek dat niet waar te zijn.

De meegeleverde monoluidspreker is verrassend luid en helder en zendt 8-bits chiptunes uit.

Bij luide tonnen heeft de Game & Watch een beetje wiebelen, maar het draagt alleen maar bij aan de spanning terwijl je door de levels racet om het spel te verslaan.

Prijs: Grote waarde voor de prijs

Dankzij het mooie, klassieke retro-ontwerp van de Game & Watch, het stevige frame, het heldere en heldere LCD-scherm en de geweldige game-inhoud, die voor slechts $ 50 wordt verkocht, is de Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. van grote waarde voor de prijs. We zouden alleen willen dat er meer games waren, vooral omdat andere vergelijkbare klassieke releases zoals de SNES mini maar liefst 30 titels hebben gezien bij de lancering.

Iedereen die de Game & Watch mee naar huis wil nemen, moet zich ervan bewust zijn dat, hoewel het de drie meegeleverde klassieke titels op een leuke, opwindende manier tot leven brengt, de Game & Watch niets nieuws toevoegt aan de Nintendo-familie. Het is vooral geschikt voor oude Nintendo-liefhebbers en -verzamelaars.

Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. vs. Nintendo Switch

Het zou een slechte dienst bewijzen om de Nintendo Game & Watch te vergelijken met de meer complexe consoles. De aantrekkingskracht van de Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros.-editie is dat het een nostalgisch, verzamelbaar en leuk handheld-gameapparaat is dat een terugkeer is naar een ouder tijdperk van gamen. Van het zwart-gouden doosontwerp, het rood-gouden retroframe en zelfs de gekozen titels, het begin is bedoeld om het langdurige succes van de Nintendo-familie te vieren.

Natuurlijk zouden we Nintendo Game & Watch kunnen vergelijken met Nintendo's huidige vlaggenschip, de Switch, PlayStation's nieuwste en beste release, de PlayStation 5 of de Xbox Series X, maar eerlijk gezegd zou dat oneerlijk zijn voor de Game & Horloge. Het is gewoon niet bedoeld om te concurreren met deze aanzienlijk geavanceerdere consoles, maar om de huidige eigenschappen van Nintendo aan te vullen en het plezier van klassiekers naar een hele nieuwe generatie te brengen.

Een nostalgische erfenis waar verzamelaars en gamers dol op zullen zijn

De Nintendo Game & Watch: Super Mario Bros. is een terugkeer naar een ouder, eenvoudiger gametijdperk dat een enorme klap uitdeelt, met de uitdaging van de originele Super Mario-spellen en de originele Game & Watch Ball titel terwijl ze toegankelijk zijn voor een hele nieuwe generatie spelers. Hoewel we zouden willen dat Nintendo extra titels had toegevoegd - wie wil er niet meer klassieke opties als deze zo leuk zijn - is het geen showstopper om van dit product te genieten.

• Productnaam Game & Watch: Super Mario Bros.
  • Product Merk Nintendo
  • MPN HXASRAAAA