Monster Hunter: World Review: unieke en gevaarlijke monsters opsporen

De nieuwste Monster Hunter-game is een geweldige ontwikkeling van de serie, met de verwerkingskracht van nieuwere systemen waardoor de game echt kan schitteren en prachtige, rijke zones kan omarmen waar spelers kunnen verkennen en op monsters kunnen jagen.

Capcom Monster Hunter World

Monster Hunter: World is de nieuwste titel in de Monster Hunter-serie, gericht op het bieden van een open zone-verkenningservaring aan spelers terwijl ze doorgaan met het volgen, jagen en vangen van monsters. Met heel veel maakbare bepantsering, veertien verschillende wapenopties en heel veel zones, heeft Monster Hunter: World veel gameplay te bieden. Ik speelde de game op pc, haatte de onhandige multiplayer, maar genoot van het wereldbouw- en vechtsysteem van de game.

Verhaal: Wereldopbouw waard om in te verdwalen

Monster Hunter: World is een third-person role-playing game met een vrij grote focus op het role-playing aspect. Het spel begint met je praten met een aantal andere vechters in een taverne, voordat je wordt gevraagd om je personage te maken. Het maken van personages is zeer gedetailleerd en als je op mij lijkt, kun je minstens een uur besteden aan het kiezen en kiezen van je cosmetica. Nadat je je monsterjager hebt gemaakt en je Felyne of kattengenoot hebt uitgekozen, glijd je terug naar een tussenfilmpje waar de spanningen in de taverne oplopen. Het schip waarop je zit, wordt aangevallen door een gigantisch monster dat uit de zee oprijst, en je gaat een tutorial in waarin je wordt gevraagd om een reeks acties om te overleven.

Het maken van personages is zeer gedetailleerd, en als je op mij lijkt, kun je minstens een uur besteden aan het uitzoeken en kiezen van je cosmetica.

Nadat je deze reeks gebeurtenissen hebt overleefd, zul je eindelijk Astera bereiken, waar de onderzoekscommissie je je eerste missie zal geven: eropuit trekken en enkele van de grote monsters doden die rond Astera zwerven. Het doel van de onderzoekscommissie is om deze wezens te bestuderen, er bepantsering en wapens van te bouwen en hopelijk inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van alle monsters. Het is duidelijk dat dit idee de gameplay van Monster Hunter bepa alt.

Er zijn veel details te vinden in de Monster Hunter-wereld, en je kunt diep duiken of over het oppervlak scheren. Je kunt praten met Ecological Research om je te helpen je veldgilde bij te werken, je kunt meer wapens en bepantsering maken dan je ooit nodig zou hebben, en er is een enorme verscheidenheid aan gerechten die de Felyne-chef voor je kan bereiden. Ook het kijken naar de kattenchef die een ma altijd voor je kookt, is een van de hoogtepunten van het spel en onmiskenbaar schattig. Over het algemeen is de wereld die Monster Hunter heeft gecreëerd rijk en gedetailleerd. Verreweg mijn favoriete ding over het spel was het opbouwen van de wereld en hoe je erin verloren kon gaan. Elke zone die je gaat verkennen is uniek rijk.

Gameplay: leuke gevechten en heel veel knutselen

Monster Hunter: World is een spel dat is gericht op het aanbieden van missies aan spelers voordat ze naar open zones worden gestuurd waar ze monsters kunnen verkennen en jagen. Dit is het in principe. Soms dood je de monsters niet, maar krijg je speciale uitrusting om ze te vangen. Soms moet je specifieke bronnen verzamelen en de monsters ontwijken die door die specifieke zone zwerven. Af en toe ontdek je en zet je nieuwe onderzoekskampen op. Maar over het algemeen zal de rotatie van de gameplay hetzelfde zijn, met verschillende monsters en in verschillende zones.

Een deel van de grote stimulans om Monster Hunter: World te spelen, zijn de verschillende wapens en bepantsering die je kunt maken van de materialen die je krijgt nadat je een monster hebt gedood. Er zijn honderden variaties als het gaat om het harnas, elk uniek voor het monster waaruit het is gemaakt. Bovendien zijn er veertien variaties van wapens die je kunt proberen. Deze hebben verschillende moeilijkheidsgraden, van aanvallen met meer basisaanvallen tot meer gecompliceerde combinaties die je moet voltooien voor speciale bewegingen. Het kan een beetje lastig zijn om deze bewegingen te leren, maar gelukkig is er geen tekort aan video's online om je te laten zien hoe het moet.

Nadat je je wapen hebt uitgekozen en een monster hebt toegewezen gekregen om op te jagen, moet je een van de zones van het spel doorkruisen. Monster Hunter doet geweldig werk door de interacties met de monsters van de zone natuurlijk te laten voelen. Als je bijvoorbeeld op een monster jaagt, kun je een andere tegenkomen en de twee monsters samentrekken. Ze zullen vechten, en een van hen zal wegrennen. Het zijn deze kleine details die de game geweldig maken, maar het is de absoluut verschrikkelijke multiplayer-configuratie die de game vervelend maakt.

Toen ik de game ging spelen, was ik vooral opgewonden omdat ik een vriend had die ook geïnteresseerd was. We gingen tegelijkertijd op pad, creëerden onze personages en dachten dat we een korte tutorial zouden hebben en dan zouden we samen kunnen spelen. Natuurlijk duurde die korte tutorial uiteindelijk meer dan een uur, omdat we erachter kwamen dat we het eerste monster zelf moesten doden. Pas daarna konden we ons groeperen voor dezelfde missie, en zelfs toen was het een al te ingewikkeld proces.

Eerst moeten alle groepsleden zelf op pad gaan en aan de missie beginnen en dat zal voor elke missie in het spel zo zijn. Alleen dan kun je samenkomen, en eerst moet je de huidige verlaten en de missie samen herstarten, of een van jullie kan blijven en de ander kan zich bij je voegen zodra je een S. O. S. gloed. Natuurlijk kun je flares gebruiken om ook randoms mee te krijgen. Het is een te ingewikkeld proces, en het is de grote fout van Monster Hunter, waardoor het spel veel minder leuk is.

Graphics: prachtige, unieke zones

De graphics in Monster Hunter zijn fantastisch. Zelfs de personagemodellen, die vaak het meest ontbreken in goed gemaakte games, zijn goed gedaan in Monster Hunter: World. De monsters zijn uniek en bewegen precies zoals je zou verwachten, en ze zijn er in verschillende kleuren en texturen, van monsters met harde, glinsterende schubben tot die met kleurrijke veren. Aangezien de belangrijkste focus van het spel de monsters zijn waarop je jaagt, heeft Capcom geweldig werk geleverd door ze echt te laten voelen.

Elk gebied is rijk en verschillend in detail, en dompelt je nog verder onder in de wereld van de game.

Bovendien zijn de verschillende zones zelf uniek en mooi. In één zone ren je door een traditioneel bos met details van moerassen, watervallen en bloeiende wijnstokken die je kunt beklimmen. In een andere worstel je over gigantische koraalgroei die op paddenstoelen lijkt en loop je door koraalvelden vol met kleine vuurvliegachtige beestjes. Elk gebied is rijk en verschillend in detail, en dompelt je nog verder onder in de wereld van de game.

Prijs: solide voor wat wordt aangeboden

Gelukkig Monster Hunter: World is lang genoeg uit geweest nu het niet al te duur is. Voor de PlayStation 4 kun je de game krijgen voor $ 30. Voor pc kun je het spel voor dezelfde prijs op Steam krijgen, of als je geduldig bent en wacht tot het in de uitverkoop gaat (het is vaak in de uitverkoop), kun je het spel krijgen voor $ 20 of minder.

Het spel is leuk en mooi, en het spel is leuk, zelfs als het soms repetitief is. De grootste klacht die ik heb over de prijs is hoe verschrikkelijk de multiplayer-ervaring is. Ik zou aanraden om de game te kopen als je een vriend hebt om mee te spelen, anders is de ervaring een lange sleur, maar zorg ervoor dat jullie allebei bereid zijn om geduldig te zijn terwijl je door de al te gecompliceerde ervaring van het deelnemen aan elkaars missies gaat. Over het algemeen, als je op zoek bent naar een mooie game om in te verdwalen, is Monster Hunter: World een goede prijs voor wat het te bieden heeft.

Competitie: andere RPG's met leuke vechtsystemen

Een van de mooie dingen van Monster Hunter: World is dat er niet zoveel games zijn die hetzelfde aanvoelen. De andere games die in de buurt komen, zijn gericht op zangers en meer verhaalgedreven, zoals Witcher 3: The Wild Hunt of Horizon Zero Dawn. Beide spellen bevatten rollenspel-elementen vermengd met een prachtige fantasiewereld en natuurlijk monsters.

Horizon Zero Dawn combineert technologie met fantasie en volgt een meisje dat erop uit is om vriendschap te sluiten met deze wezens en ze te veroveren. The Witcher III is een populaire game met sterke verhalen en nog betere gameplay. Beide andere games hebben ook leuke gevechtssystemen die meer aandacht vereisen dan eenvoudig knopen in combinatie met prachtige landschappen, net als Monster Hunter.

Een prachtig spel met leuke gevechten, maar ingewikkelde en vervelende multiplayer

Monster Hunter: World is een prachtig gemaakt third-person role-playing game. De zones waarin je op monsters jaagt, zijn uniek en levendig, en de monsters zelf zijn gedetailleerd en goed geanimeerd. Met een breed scala aan wapens om uit te kiezen voor het vechtsysteem, waarvoor krachtige combo's nodig zijn in plaats van alleen maar hersenloos knopen stampen, heeft Monster Hunter veel leuke gameplay te bieden. Het multiplayer-systeem is echter te ingewikkeld en onaangenaam om te gebruiken, wat een enorme teleurstelling is voor een verder geweldige game.

• Productnaam Monster Hunter World
  • Product Merk Capcom
  • Prijs $29,99