Jaco SmartPro Digital Tyre Inflator Review: een compacte, krachtige bandenpomp

Als u een compacte, betrouwbare draagbare bandenpomp met geweldige veiligheidsvoorzieningen wilt, is de SmartPro Digital Tyre Inflator de beste die u kunt kopen.

Jaco SmartPro digitale bandenpomp

We hebben de Jaco SmartPro Digital Tyre Inflator gekocht zodat onze deskundige recensent hem grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

De Jaco SmartPro Digital Tyre Inflator is een van de meest draagbare en handige reisluchtcompressoren die je kunt kopen. Dankzij het intuïtieve ontwerp kan iedereen gemakkelijk een lage band vullen. Het heeft ook extra veiligheidsvoorzieningen waarmee u 's nachts kunt worden gezien en, indien nodig, kunt aangeven dat u in nood verkeert. En als je klaar bent, is het gemakkelijk in te pakken en op te bergen. Een compromis voor deze voordelen is een klein LCD-scherm en een korte luchtslang, maar gezien de beoogde functie zijn dat triviale zorgen.

Ontwerp en functies: eenvoudig, compact, intuïtief

Met slechts 7,5 inch breed, 2,5 inch lang en 6 inch lang, is dit de kleinste, meest compacte draagbare bandenpomp die we hebben getest. Wanneer het in de draagtas zit, weegt het slechts 2 pond, 31 ounces. Zelfs kleine kinderen moeten het kunnen dragen. Als je een draagbare bandenpomp nodig hebt, maar niet veel ruimte hebt, is deze pomp precies wat je zoekt.

Het bedieningspaneel is zo eenvoudig en eenvoudig als het maar kan. De functies van de grote knoppen zijn duidelijk gemarkeerd, wat het ongelooflijk intuïtief maakt. Zelfs degenen die de gebruikershandleiding niet lezen, zullen in slechts een paar seconden kunnen leren hoe ze het effectief kunnen gebruiken.

Net als veel van de concurrentie heeft deze luchtcompressor een automatische uitschakelfunctie (Jaco noemt het SmartPressure) waarmee je de gewenste bandenspanning kunt instellen voordat de pomp aan het werk gaat.

Het 1,5-inch LCD-scherm van het bedieningspaneel is het kleinste scherm dat we hebben gezien onder de apparaten die we hebben getest, maar het is perfect leesbaar in de zon en 's nachts. Het geeft de bandenspanning weer in PSI (pond per vierkante inch) I, BAR (atmosferische druk) en Kpa (kilopascal). Als u in de Verenigde Staten woont, is de kans groot dat u uitsluitend PSI gebruikt. Maar als u ooit druk moet meten in het metrieke stelsel of SI (International System of Units), zult u blij zijn dat u de mogelijkheid heeft.

Zoals veel van de concurrentie heeft deze luchtcompressor een automatische uitschakelfunctie (Jaco noemt het SmartPressure) waarmee je de gewenste bandenspanning kunt instellen voordat de pomp aan het werk gaat. Wanneer u hem aanzet, pompt hij lucht totdat de gewenste druk is bereikt en schakelt zichzelf uit. Dit is geweldig omdat het betekent dat u het niet constant hoeft te controleren om ervoor te zorgen dat u uw banden niet te vol vult.

De meeste draagbare bandenpompen halen hun stroom uit een 12V-adapter die aan het netsnoer is bevestigd. De SmartPro Digital Tyre Inflator is niet anders. Steek de adapter gewoon in de 12V-aansluiting van uw auto (sigarettenaansteker), zet uw auto aan en de pomp start onmiddellijk op. Dit is een groot gemak in vergelijking met pompen zoals de Viair 88P draagbare compressor, waarvoor u hem moet aansluiten op de accu van uw auto, met een startkabel.

Het ingebouwde LED-lampje op de SmartPro Digital Tyre Inflator is nuttiger dan alle draagbare bandencompressoren die we hebben getest. Het verlicht niet alleen de band die u oppompt, maar ook een groot deel van de omgeving. Bovendien kunt u het licht zo instellen dat de waarschuwingssignalen knipperen, zodat tegenliggers u 's nachts beter kunnen zien. Het heeft zelfs de mogelijkheid om S. O. S. in morsecode om een ernstig noodgeval aan te geven waarbij u onmiddellijk hulp nodig heeft.

In tegenstelling tot sommige van zijn concurrenten, heeft de SmartPro Digital Tyre Inflator een uitstekend snoer- en slangbeheer. De luchtslang en het netsnoer hebben aparte compartimenten die in de behuizing van de pomp zijn ingebouwd, en ze passen beide goed zodat ze gemakkelijk kunnen worden opgeborgen. Een andere draagbare luchtcompressor die we hebben getest, de Kensun Portable Tyre Inflator, heeft een extreem onhandig snoerbeheer dat leidt tot frustratie en kabels die uit de zijkant van het apparaat steken als het niet in gebruik is.

De functies van de grote knoppen zijn duidelijk gemarkeerd, wat het ongelooflijk intuïtief maakt. Zelfs degenen die de gebruikershandleiding niet lezen, zullen in slechts een paar seconden kunnen leren hoe ze het effectief kunnen gebruiken.

De luchtslang op deze draagbare compressor is slechts 24 inch, wat betekent dat u zich binnen 60 cm van de band of het object dat u oppompt, moet bevinden. Dit is prima als u van plan bent het alleen te gebruiken voor regelmatig onderhoud van de bandenspanning en "voor het geval dat" scenario's. Gelukkig biedt het netsnoer van 3 meter voldoende bereik om elke band van uw voertuig te bereiken.

Configuratieproces: in minder dan drie minuten klaar voor gebruik

Jaco biedt een korte, maar informatieve gebruikershandleiding die in de draagtas zit. Ondanks hoe intuïtief deze pomp te gebruiken is, zou u vijf minuten de tijd moeten nemen om het hele ding te lezen. Tijdens het testen hebben we getimed hoe lang het duurt om uit de bestuurdersstoel te komen, de pomp uit de kofferbak te halen, op de stroom aan te sluiten, aan een te lage bandenspanning te bevestigen, de druk in te stellen en de pomp te starten. Gemiddeld duurde het hele proces ongeveer 1 minuut en 30 seconden.

Steek de adapter gewoon in de 12V-aansluiting van uw auto (sigarettenaansteker), zet uw auto aan en de pomp start onmiddellijk op.

Prestaties: betrouwbaar over de snelwegen van Amerika

Om de situaties na te bootsen waarin je het meest waarschijnlijk een draagbare bandenpomp gebruikt, hebben we de modellen die we hebben getest, meegenomen op een lange roadtrip door de staten Nevada, Utah en Wyoming. Toen we onderweg stopten bij landelijke rustplaatsen en benzinestations, lieten we de banden van onze auto leeglopen tot 20 PSI, het punt waarop ze gevaarlijk laag zijn om op te rijden.

We hebben getimed hoe lang het duurde voordat de Jaco SmartPro Digital Tyre Inflator de banden weer oppompte tot de aanbevolen 32 PSI. Gemiddeld duurde het ongeveer 2 minuten en 13 seconden om de banden te vullen. Dit vertegenwoordigt de langzaamste vultijd van de draagbare luchtcompressoren die we hebben getest, terwijl het snelste gemiddelde dat we hebben geregistreerd 55 seconden was.

In tegenstelling tot sommige van zijn concurrenten, heeft de SmartPro Digital Tyre Inflator een uitstekend snoer- en slangbeheer.

We hebben de nauwkeurigheid van de manometer gecontroleerd door de meetwaarden te vergelijken met die van een eenvoudige potloodachtige meter. Elke keer dat we een meting deden, kwamen ze overeen binnen een bereik van 0,5 PSI. Dat is ongeveer zo perfect als je kunt verwachten.

Elke luchtcompressor zal veel geluid produceren, dus we hebben een geluidsmeter gebruikt om te meten hoe hard deze bandenpomp tijdens het hardlopen wordt. We registreerden geluidsniveaus tot 97 decibel, maar het was meestal een constante 95 decibel. Hoewel het geluid kraakt, hoeft u geen bescherming te dragen, tenzij u van plan bent om het urenlang continu te laten draaien.

Dat zou ook geen probleem moeten zijn, omdat de pomp automatisch uitschakelt na 30 minuten continu gebruik, en je moet wachten tot hij is afgekoeld om hem weer te gebruiken. Dit zou geen probleem moeten zijn, aangezien u alle vier de banden van uw auto in minder dan 10 minuten kunt vullen. Je zou iets uitzonderlijk groots moeten opblazen om deze pomp zo lang te laten werken.

Prijs: aan de dure kant, maar de moeite waard voor de gemoedsrust

Met een catalogusprijs van $ 90 is dit de duurste draagbare bandenpomp die we hebben getest, maar hij is meestal te koop voor de helft van de prijs. Dat maakt het redelijker, vooral als je een draagbare compressor nodig hebt, maar erg weinig ruimte hebt. Of als u 's nachts voor maximale veiligheid en zichtbaarheid wilt zorgen. Maar het is zeker geen budgetmodel zoals de Audew Portable Air Compressor Pump.

Het is onmogelijk om te voorspellen hoe lang een product meegaat na slechts een paar dagen of gebruik, maar de garantieperiode is een goede indicator voor de duurzaamheid op lange termijn. Jaco biedt levenslange garantie op deze compressor, dus hij zou heel lang mee moeten gaan, of in ieder geval totdat je vergeet dat hij nog onder de garantie v alt.

Jaco SmartPro digitale bandenpomp vs. Kensun draagbare bandenpomp

We hebben deze SmartPro Digital Tyre Inflator naast de Kensun Portable Tyre Inflator getest. Hoewel de Kensun ongeveer twee keer zo groot is als de Jaco, zijn ze ontworpen om hetzelfde te doen. Ze halen bijvoorbeeld allebei stroom uit het 12V-stopcontact van je auto, maar als je even weg wilt van je auto, wordt de Kensun geleverd met een netsnoer dat je in een stopcontact kunt steken. Dit maakt de Kensun een veel veelzijdiger pomp. En hoewel het ingebouwde licht op de Kensun 's nachts geweldige verlichting biedt, mist het de alarm- en noodverlichting die u bij Jaco krijgt.

De beste bandenpomp die je kunt kopen met tal van functies en waarde

De Jaco SmartPro Digital Tyre Inflator is een geweldige aanvulling op de startkabels en driehoekreflectoren in je kofferbak. De focus op veiligheid, draagbaarheid en nauwkeurigheid maakt het zeer aantrekkelijk voor mensen die voorbereid willen zijn, en je kunt het meestal in de uitverkoop vinden voor een redelijke prijs.

• Productnaam SmartPro Digital Tire Inflator Pump
  • Product Merk Jaco
  • UPC X000UZJE09