Neewer TT560 Flash Speedlite Review: betrouwbare prestaties in een doodeenvoudig pakket

De Neewer TT560 Flash Speedlite levert een bewonderenswaardige taakverdeling en prestaties tegen een lagere prijs.

Neewer TT560 Flash Speedlite

We hebben de Neewer TT560 Flash Speedlite gekocht zodat onze deskundige recensent deze grondig kon testen en beoordelen. Blijf lezen voor onze volledige productreview.

De Neewer TT560 Flash Speedlite is een eenvoudige handmatige flitser die alle basisfunctionaliteit biedt die de meeste cameragebruikers van een speedlight verwachten. In het bijzonder is de TT560 een fantastische optie voor een off-camera flitser in instellingen die meer dan één licht nodig hebben. Deze flitser, geprijsd aan de laagste kant van het spectrum voor flitsers in zijn klasse, zal een fantastische waarde bieden aan iedereen die op zoek is naar extra licht en zonder veel geavanceerde controle.

Ontwerp: Perfect acceptabel budgetontwerp

De Neewer TT560 Flash Speedlite heeft niet het meest premium gevoel van de flitsers die we hebben getest, maar niet op een manier die noodzakelijkerwijs afleidt van uw algehele ervaring met het product. Het lichte, plastic ontwerp van 15,8 gram maakt het zeer gemakkelijk te dragen, hoewel we niet willen proberen het aan te veel stoten en vallen te onderwerpen. Een ander ding om op te merken is dat de TT560 met een afmeting van 4 x 8,7 x 3,1 inch (HWD) aan de grotere kant is onder de flitsers die we hebben bekeken, zelfs die met meer functies.

De Neewer TT560 Flash Speedlite heeft een standaard flitsschoen die met de meeste camera's werkt. We vonden het gemakkelijk te monteren. De flitser zelf ondersteunt tot 90 graden verticale rotatie en tot 270 graden horizontale rotatie. Dit is vrij standaard voor speedlights. Op de flitskop vind je een uitschuifbaar breed paneel en een reflectiebord.

We denken dat deze speedlight een fantastische waarde zal bieden aan iedereen die op zoek is naar extra licht en zonder veel geavanceerde controle.

Aan de voorkant van het apparaat bevindt zich de optische regelsensor, die wordt gebruikt om de flitser te activeren tijdens gebruik buiten de camera. Aan de rechterkant pelt een plastic kapje weg om een 3,5 mm PC Sync-aansluiting (voor het synchroniseren van flits en sluiter) en een oplaadaansluiting voor gebruik met een externe stroombron te onthullen. Aan de andere kant van de camera schuift het batterijklepje open zodat je toegang hebt tot vier AA-batterijen.

De achterkant van het apparaat bevat alle bedieningselementen die beschikbaar zijn voor de gebruiker, die we in de volgende sectie in meer detail zullen onderzoeken.

Kenmerken en functionaliteit: licht op functies, maar niet te licht

De Neewer TT560 Flash Speedlite wordt misschien niet geleverd met een schat aan functies, maar hij dekt alle basisfuncties die de meeste fotografen in een flits zoeken. De achterkant van het apparaat bevat min- en plus-knoppen (gebruikt voor het regelen van de lichtopbrengst van de flitser van 1/128 tot 1/1), een modusknop om te schakelen tussen de drie modi (M, S1, S2), een testknop, en een aan/uit-schakelaar.

In de "M"-modus kan de TT560 rechtstreeks op de flitsschoen van uw camera worden geplaatst om de flitser te activeren, of worden aangesloten via een flitsschoen met flitser die met een kabel is verbonden. Stel eenvoudig de lichtopbrengst in op een van de 8 stappen en druk op de camerasluiter.

In de standen S1 en S2 kan de flitser als slave-unit functioneren. In de S1-modus gaat de flitser af wanneer deze licht van de masterunit detecteert, meestal bevestigd aan de camerabody zelf. In S2 gaat de flitser af wanneer deze een tweede flits detecteert, waarbij de eerste flits wordt genegeerd. Dit wordt voornamelijk gebruikt wanneer de hoofdflitser in de TTL-modus staat, waarbij een voorflits wordt gebruikt om informatie over de scène te verzamelen voordat de hoofdflits wordt gebruikt.

In de meeste scenario's waarin we de Neewer TT560 Flash Speedlite gebruikten tijdens het testen, misten we zelden TTL als optie.

Tijdens onze tests hebben we veel tijd besteed aan het gebruik van de flitser op de camerabody zelf in de M-modus. De rest van de tijd hebben we het licht opgezet dat is bevestigd aan een paraplu-opstelling in S1, om te zien hoe het presteert in een scenario buiten de camera (in ons geval voor het maken van headshots). De Neewer TT560 Flash Speedlite presteerde bewonderenswaardig in alle verschillende instellingen en leverde betrouwbaar licht waar en wanneer dat nodig was.

De grote olifant in de kamer voor de Neewer TT560 Flash Speedlite is TTL, of het gebrek daaraan. TTL, of Through The Lens, is een meetmodus waarmee een flitser een reeks infraroodflitsen kan afvuren en het daadwerkelijke licht dat door de lens komt evalueert om te bepalen hoeveel stroom er moet worden geleverd bij het maken van een foto.

In theorie lijkt dit misschien iets geweldigs - waarom zou je de tijd willen nemen om erachter te komen hoeveel stroom een bepaalde scène nodig heeft voordat je een foto maakt? In de praktijk is het echter een beetje ingewikkelder. In studio-omgevingen wil een fotograaf bijvoorbeeld heel nauwkeurige controle over de hoeveelheid licht in elke opname. TTL heeft mogelijk een iets andere interpretatie van een scène van foto tot foto, waardoor het niet ideaal is voor gecontroleerde omgevingen.

Waar TTL echter uitblinkt, is in omgevingen waar de hoeveelheid licht die nodig is snel verandert van opname tot opname. Fotografen die er zeker van willen zijn dat ze bruikbare foto's in alle scenario's krijgen, evenals amateurs die minder bereid zijn om te spelen om elke opname precies goed te krijgen, zullen het extra gemak dat TTL biedt waarderen.

Uiteindelijk komt het neer op de fotograaf en hun voorkeuren. In de meeste scenario's waarin we de Neewer TT560 Flash Speedlite gebruikten tijdens het testen, misten we zelden TTL als optie.

Setup: batterijen plaatsen en gaan

Neewer biedt gebruikers niet te veel in de doos: een eenvoudige handleiding, een koffer voor de flitser, een montageplaat (waardoor de flitser zonder hulp kan staan en waarmee u hem ook rechtstreeks op een statief kunt monteren), en natuurlijk de flitser zelf.

De Neewer TT560 Flash Speedlite geeft kopers alles wat ze nodig hebben in een handmatige flitser voor een prijs die zo laag is dat het gemakkelijk aan te bevelen is.

Wanneer u het product voor de eerste keer uit de doos ha alt, opent u gewoon het batterijklepje en voegt u vier AA-batterijen toe (niet inbegrepen). We raden u ten zeerste aan om een set oplaadbare batterijen op te halen, omdat flitsers zeer snel door batterijen kunnen branden.

Na het plaatsen van de batterijen, monteer je de TT560 gewoon op een camera of plaats je hem waar je hem wilt gebruiken in een opstelling buiten de camera. Zet de flitser in de aan-stand en wacht een paar seconden totdat de oplaadindicator rood wordt. De flitser is nu klaar voor gebruik.

Prijs: moeilijk te verslaan

Voor een adviesprijs van $ 30,99 op Amazon zul je geen veel betere deal vinden. We stellen ons voor dat de meeste shoppers hun weg naar de Neewer TT560 Flash Speedlite in de eerste plaats zullen vinden omdat het een mooie balans heeft tussen vertrouwde reputatie en prijs. Alles wat we over dit onderwerp kunnen zeggen, is dat de TT560 ons alles gaf wat we verwachtten voor de prijs, zonder kritieke functies weg te laten.

Neewer TT560 Flash Speedlite vs AmazonBasics elektronische flitser

Een van de grootste rivalen van de Neewer TT560 Flash Speedlite is de AmazonBasics elektronische flitser. De twee eenheden zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden, beide met dezelfde modi en niveaus van vermogensregeling. De optie van Amazon is beschikbaar voor een paar dollar minder, maar sommige problemen met de kwaliteitscontrole maken het iets moeilijker om aan te bevelen. Voor de extra twee of drie dollar hebben we liever de iets kleinere kans op een citroen.

Een goedkope schat

De Neewer TT560 Flash Speedlite geeft kopers alles wat ze nodig hebben in een handmatige flitser voor een prijs die zo laag is dat het gemakkelijk aan te bevelen is. De potentieel honderden dollars die u bespaart door deze flitser op te halen, betekent dat u nog steeds geld overhoudt aan extra lampen en verlichtingsaccessoires, wat een groot voordeel is voor de meeste fotografen. Je krijgt misschien geen TTL of een luxe LCD-scherm, maar je krijgt alles wat je nodig hebt om geweldige foto's te maken.

• Productnaam TT560 Flash Speedlite
  • Product Merk Neewer
  • SKU 692754104914