The Outer Worlds Review: een Sci-Fi Shooter met een leuk verhaal

The Outer Worlds is een shooter voor één speler die is gericht op het bieden van een leuk verhaal vol droge, donkere humor. Het brengt spelers door de ruimte naar verschillende gekoloniseerde planeten terwijl je probeert je schip en de mensen die er in stilstand op leven te redden.

The Outer Worlds

The Outer Worlds is een actie-avonturenspel voor één speler vol geweren, kolonisten, ruimteschepen en monsters. Je waagt je in een sci-fi-wereld en probeert je schip te redden dat een ernstige storing heeft gehad. Het fotograferen in Outer Worlds is leuk, maar de beste eigenschap van de game is het keuzegestuurde verhaal. We hebben de game ongeveer 20 uur op pc gespeeld en genoten van de donkere humor en leuke gameplay.

Verhaal: boeiende dialogen en donkere humor

The Outer Worlds is een sciencefictionspel met een focus op droge, donkere humor. Je begint het spel door wakker te worden op een defect ruimteschip. Een man heeft je uit stilstand gewekt en zegt dat hij je nodig heeft om het schip en alle mensen die erop leven te redden. Zijn naam is Phineas Welles, en hij zal je heel kort vertellen dat je een smokkelaar zult ontmoeten die je naar iemand zal brengen die je schip en mensen kan redden. Terwijl je door deze korte tussenfilmpjes gaat, wordt je gevraagd om je personage te maken, je aanleg, vaardigheden en attributen te selecteren, voordat Phineas je in een capsule laat vallen naar een planeet waar je de smokkelaar, Hawthorne, zult ontmoeten..

De game houdt het kort, maar geeft je toch de essentiële informatie. Je stort neer, springt uit je pod en merkt dat je bovenop Hawthorne bent geland, die erg dood is. Het is dit moment dat duidelijk maakt dat dit verhaal vol donkere, bijna droge humor zal zijn. Het wordt nog duidelijker nadat je de leerfase van het leren schieten hebt doorlopen en het schip van Hawthorne tegenkomt.

Sommige dingen zullen vertrouwd aanvoelen, zoals dat je een moreel kompas hebt en kunt beslissen of je van anderen gaat stelen, slechte keuzes maakt, moordt of liegt.

De AI van het schip vertelt je dat ze alleen Hawthorne kan helpen, en vraagt je dan meteen weer hoe je heet? Je zult Hawthorne's identiteit oppikken terwijl je op pad gaat om het onderdeel van je motor te vinden dat gerepareerd moet worden en een verscheidenheid aan personages ontmoet die in de stad Emerald Vale wonen. Twee van hen kunnen je als metgezellen vergezellen als je dat toestaat.

Terwijl je in Emerald Vale bent, begin je een beter idee te krijgen van hoe dit specifieke rollenspel zal werken. Sommige dingen zullen vertrouwd aanvoelen, zoals dat je een moreel kompas hebt en kunt beslissen of je van anderen gaat stelen, slechte keuzes maakt, moordt of liegt. The Outer Worlds legt ook veel nadruk op het toestaan van je personage om beslissingen te nemen en de richting van het verhaal te beïnvloeden.

Als je je dialoogvaardigheden verbetert, zoals ik, heb je veel opties tot je beschikking waarbij je mensen moet overtuigen. Of je kunt je technische vaardigheden verbeteren en kapotte robots repareren waarmee je later kunt vechten of deuren ontgrendelen die anders niet beschikbaar zouden zijn. Je hebt veel te zeggen over hoe het verhaal vordert, alleen al op basis van je interacties met de niet-spelerpersonages die je ontmoet en waarmee je spreekt.

De verhaalkeuzes zijn leuk, de dialoog is goed geschreven en zet je aan tot lezen en nadenken. De game lijkt op deze manier erg op Mass Effect, maar heeft een sterk Bioshock-gevoel met zijn push van Spacer Choice-propaganda (het grote bedrijf in The Outer Worlds dat zorgt voor het meeste leven op de gekoloniseerde planeten die je tijdens het spel zult bezoeken) en zijn donkere humor en levensvisie.

Het enige wat ontbreekt aan de plot en het verhaal van The Outer Worlds is dat het uitgangspunt achter de game niet al te origineel is, maar dit is een zwakke klacht. Over het algemeen zijn het verhaal en de plot leuk en aanlokkelijk, en meer dan genoeg om je te vatten als je verder gaat.

Gameplay: vijanden neerschieten voor voortgang van het verhaal

The Outer Worlds is een first-person shooter-rollenspelavontuur. De game laat een vrij open wereldverkenning toe, maar heeft een meer lineair verhaalpad met hoofdmissies en af en toe een zijmissie. Je kunt ervoor kiezen om open gebieden te verkennen en de vijanden te doden die op de loer liggen in het wild, maar er is niet echt dezelfde stimulans om dit te doen als in games zoals Skyrim. Meestal blijf je bij het pad van het hoofdverhaal en waag je je er af en toe van af om een eenvoudige zijmissie te voltooien voordat je teruggaat.

De game richt zich op een systeem van knutselen en repareren met wapens en bepantsering. Je moet ongewenste bepantsering en wapens vernietigen en ervoor zorgen dat je je uitrusting regelmatig repareert en upgradet. Je hebt ook een breed scala aan drankjes en voedingsmiddelen die verschillende statistieken na consumptie zullen verbeteren. Ik merkte echter dat ik binnen de eerste tien uur van het spel heel veel eten had en bijna nooit de behoefte voelde om er veel van te gebruiken. De verbruiksartikelen zijn misschien belangrijker als je op een hoger niveau speelt, maar als je de normale moeilijkheidsgraad hebt, is het twijfelachtig of je er bijna zoveel zult moeten gebruiken als je vindt, vooral niet als je de metgezellen gebruikt die dat wel doen. ervoor kiezen om met je mee te gaan in je avonturen. Naast de wapens, bepantsering en verbruiksartikelen, vindt u ook rommel die voor extra geld kan worden verkocht.

De belangrijkste focus van Outer Worlds is om spelers een leuk en humoristisch verhaal te bieden met interessante dialoogaanwijzingen die de plot en effectkarakters kunnen veranderen.

Over het algemeen is de gameplay eigenlijk gewoon een standaard first-person shooter voor één speler met een paar aanpassingen. Het eerste interessante aspect van Outer Worlds is dat je de tijd kunt vertragen. Deze vertraging kan je in staat stellen een moment te pakken waarop je je positie moet herwinnen en het kan je ook helpen om te richten als je het nodig hebt. Eerlijk gezegd, hoewel deze vaardigheid vroeg in het spel wordt geïntroduceerd, heb ik hem nooit veel gebruikt. Het voelde gewoon niet nodig, vooral omdat de wapens in Outer Worlds krachtig zijn, en behalve dat je af en toe geen munitie meer hebt, zul je nooit moeite hebben om de vijanden op normale moeilijkheidsgraad te doden.

De belangrijkste focus van Outer Worlds is om spelers een leuk en humoristisch verhaal te bieden met interessante dialoogaanwijzingen die de plot kunnen veranderen en personages kunnen beïnvloeden. Het schieten is gewoon een leuke manier om het verhaal vooruit te helpen.

Graphics: gemiddeld, maar solide

The Outer Worlds probeert niets geweldigs te doen met zijn graphics, wat helemaal prima is. Er is geen artistieke flair zoals bij Borderlands, en er is ook geen poging tot extreem realistische texturen zoals bij Monster Hunter: World, maar de Outer Worlds doet genoeg. De graphics zijn vergelijkbaar met die van andere grote namen, en de landschappen van de verschillende planeten die je zult bezoeken zijn interessant en verschillend genoeg. Dit helpt om verkenning leuk te maken, maar echt, er is niets verbazingwekkends aan de graphics. Ze zijn wat ze moeten zijn. Het enige andere dat ook het vermelden waard is, is de licht humoristische, constante propaganda die je op verschillende gebieden tegenkomt. In Emerald Vale, het startgebied, begin je dit thema te zien en het zal door de rest van het spel worden gedragen.

The Outer Worlds kost nieuw $ 60, hoewel je het misschien in de uitverkoop kunt zien als je goed kijkt. Zelfs tegen de volle prijs is het een game die het waard is om te kopen als je van op sciencefiction geïnspireerde first-person shooters houdt, of meer specifiek, singleplayer-shootergames met een focus op het vertellen van verhalen. Als iemand die het vaak niet leuk vindt om veel geld uit te geven aan een nieuwe game, zal ik zeggen dat Outer Worlds er een was die ik niet erg vond om te kopen. Het spel is leuk en goed geschreven. Het is een avontuur om te beleven, en hoewel het niet de beste game is die ooit is gemaakt, is het een solide, goed gemaakte game waar de meesten van zullen genieten.

Competitie: Sci-fi-games met sterke series

Zoals eerder vermeld in de review, is het gemakkelijk te zien waar The Outer Worlds (view op Amazon) nog meer inspiratie ha alt. Mass Effect is een serie met veel overeenkomsten. Ten eerste is Mass Effect ook een sci-fi shooter gericht op het vertellen van verhalen en besluitvorming. De gameplay zal erg lijken op Outer Worlds, hoewel Outer Worlds een beter gevoel voor humor heeft. De tweede game die vergelijkbaar is en het bekijken waard is, is de Bioshock-serie. Bioshock is ook een sciencefiction-shooter met een apocalyptisch gevoel. Het heeft een zeer vergelijkbare gameplay-ervaring als Mass Effect en Outer Worlds, en wordt geleverd met een donkerder, goed geschreven plot.

Een leuke shooter vol donkere humor

The Outer Worlds is een verhaalgedreven first-person shooter met een geweldig gevoel voor humor. Elke beslissing die je neemt, heeft invloed op hoe het spel zich ontvouwt. Het schieten, hoewel eenvoudig, is leuk en biedt het perfecte voertuig om je voort te stuwen op je avontuur. Over het algemeen is The Outer Worlds een solide game als je op zoek bent naar een leuke, humoristische singleplayer-ervaring.

• Productnaam The Outer Worlds
  • ESRB Rating M (Volwassen 17+)
  • ESRB-descriptoren Blood and gore, Intens geweld, Krachtig taalgebruik